Persbericht – KKAMI.nl gaat internationaal

Korea’s bestverkopende kindermodemerken starten wereldwijde verkoop

Seoel, Zuid-Korea – 27 augustus 2014

Deze maand presenteert KKAMI.nl Zuid-Korea’s beste kindermode aan de wereld. Twaalf Koreaanse merken, waaronder ANNiKa, Amber en Happy Prince, werden geselecteerd voor deze online marktplaats op basis van hun uitstekende verkoopresultaten in Korea. Retailers van over de hele wereld kunnen nu, voor de eerste keer, de Herfst- en Wintercollecties 2014 van deze bestsellers inkopen.

Koreaanse merken helpen met hun internationale debuut

“Waarom verkopen ze dit in Europa?”, was wat Ludo Andringa, net als vele andere bezoekers aan Korea, dacht toen hij voor de eerste keer Koreaanse kindermode onder ogen kreeg. Ludo, een in Seoel wonende Nederlandse zakenman, greep deze kans en benaderde de leveranciers. Het werd hem toen snel duidelijk wat internationale verkoop in de weg stond. Ludo: “Ze waren simpelweg te druk om zich te verdiepen in ingewikkelde importregelgeving of om verkoopkanalen in het buitenland te vinden. Dit is een keerzijde van hun nationale succes.” En Ludo geeft toe dat de taal ook een barrière is: “Gelukkig heb ik Koreaanse compagnons.” KKAMI, een initiatief van Ludo en zijn twee Koreaanse compagnons, helpt nu deze merken om een internationaal publiek te bereiken door hun modeproducten aan te bieden op een online groothandelsplatform.

“Succes gegarandeerd!”

KKAMI selecteert merken op basis van hun track record in Korea. Alleen bestsellers worden toegelaten op de groothandelssite. Ludo licht toe: “Dit maakt deze merken een zeker succes voor retailers en stelt ze tegelijkertijd in de gelegenheid om hun klanten iets nieuws aan te bieden.” KKAMI is vol vertrouwen dat er ook buiten Korea vraag is naar deze producten. Er zijn al verschillende Koreaanse websites die die deze merken verkopen aan buitenlandse consumenten. En voor de laatste twee jaar heeft KKAMI met succes deze merken verkocht aan retailers in Nederland en België. Ludo: “We kregen alleen maar positieve reacties van onze klanten en werden regelmatig benaderd door geïnteresseerde retailers in andere landen. Dit bevestigde dat we op het goede pad zaten. En daarom introduceren we deze merken nu aan de rest van de wereld!”.

Koreaanse kindermode is uniek

Deze merken verkopen goed omdat ze een originele en onderscheidende stijl hebben en producten met uitstekende kwaliteit maken. Het is echter niet alleen het ontwerp dat ze uniek maakt, maar ook hun manier van werken. Ze lanceren kleine collecties, die uit voorraad verkocht worden en voegen gedurende het hele seizoen wekelijks nieuwe artikelen toe. Op deze manier zitten ze altijd bovenop de laatste modetrends. “Dit is iets waar retailers die normaal kleding per pre-order bestellen aan moeten wennen. Maar ze moeten zich realiseren dat deze werkwijze zorgt voor beter beheersbare voorraden en cash flows”, zegt Ludo op basis van eigen ervaring.

Over KKAMI

Begin 2011 begonnen de oprichters van KKAMI met een retail webshop in Zuid-Korea. Als wederverkoper hebben ze sterke relaties opgebouwd met Korea’s beste leveranciers van kindermode en leerden ze bestsellers identificeren. In september 2012 werd KKAMI.nl gelanceerd om Koreaanse kindermode te verkopen aan retailers in Nederland en België. Nu, minder dan 2 jaar later, kunnen retailers van over de hele wereld gemakkelijk Korea’s beste kindermode inkopen op een online groothandelsmarkt.

Meer informatie?

Ludo Andringa